Mozart Tour

Resan fortsatte efter 2 nätter till Hamburg. Från att ha gått från offentlig toa och dusch fick vi nu båda dessa på rummet. Hallelulja! 
Rumsindelningen Kaosade med stort K men jag och mina 5 flensfriends fick vårt rum. Ett skitnajs asstort hörnrum med fönsterkarmar så breda att man kunde sitta och sminka sig i dom. 
Resten av gruppen (nu 130 pers eftersom vi inte hade några värdfamiljer att bo hos i Hamburg) som inte var lika lyckligt lottade fick dumpa sina väskor i vårt rum för att så snabbt som möjligt kunna ta sina konsertkläder, rubb och stubb, sätta sig i bussen igen och åka till kyrkan som vi skulle ha konsert i senare samma eftermiddag. 
Jag skulle inte säga att stämningen var på topp den dagen. Vi fick en brödbit till lunch som vi skulle stå oss på genom incheckning på hostel, repetition och stress. 

Men konserten gick finfint och kyrkan var fruktansvärt vacker! 
Vi fick en liten paus på en timme då vi fick i oss behövligt koffein och en kort kort rundtur i Hamburg. Det enda jag såg av staden tyvärr. 

På kvällen åkte vi tillbaka till Hostelet. Vissa gick till matbutiken bredvid tågstationen som låg i närheten, men jag och Louise höll oss i Gustafs rum med några till. Det var nog ganska tur för vi fick höra sen att det inte var ett sådant jättetrevligt område vi bott i.

Här kommer de få Hamburg-bilderna jag tagit





Kommentera här: