Kaliforniens guld

I måndags åkte jag, Louise och Linn till Västernäs där Linn har ett landställe. Louise övningskärde hela vägen. I'm so proud of her! Det ösregnade och det var hennes första gång ute på motorvägen. Men jag kände mig coollugn bak i bilen. Tagga inför en vecka med två av mina bästa vänner.
 
För exakt ett år sedan gjorde vi samma veckoutflykt till Västernäs. Då prickade vi in den perfekta veckan med sol och 20 grader varje dag. Detta år var det regn och 15 grader med lite blixtar och i ytterts få fall lite kvällssol.
Men det gjorde verkligen ingenting! Vi satt inne och spelade sällskapsspel, kollade på New Girl, lagade god mat, drack Corona, käkade ost med dadlar och fikonmarmelad (där sprack månadsbudgeten) och promenerade i regnet. Sista kvällen stack vi ut med båten till en restaurang sent på kvällen och njöt av kvällsluften. 
 
Ni anar inte hur många gånger en stannade upp och bara önskade att tiden gick att stanna eller att det var möjligt att spela in allt på hornhinnan.
 
Om ni undrar över rubriken så är det för att Ted Gärdestad spelades 24/7 i högtalarna. Ibland lyckades Esperanza Spalding, Cornelis Vreeswijk eller Samuel Ljungblad slänta in i listan.
Instagrambilder då jag inte överfört några bilder till datan
 

Kommentera här: