Sinnesfrid

Det ger någon slags sinnesfrid att skriva. Om det är nödvändiga ord som förevigas eller onödiga gör inte så mycket, de är oftast onödiga för omvärlden men nödvändiga för mig.

Just i denna stund ligger jag i min säng med fötterna under täcket för att hålla värmen. Jag känner madrassen ge efter tyngden från min rumpa och hur den följer svanken. Farfar klev precis ut genom dörren och ska vidare till mina kusiner, mamma bakar bröd i köket och Hugo gnäller lite smått.
Solen lyser fortfarande, så glad att vi går mot ljusare tider. Mitt rum är vitt och fräscht och nystädat. Utanför fönstret är himlen blå och på ljuset ser jag att solen är situerad bakom mig. 
Får smått ont i nacken när jag skriver för mobilen sitter i laddaren, eller laddaren sitter i mobilen, och kontakten är under sängen så sladden blir kort. Känner ett visst lugn. Har pluggat matte och räknat igenom hela kapitel 5 denna helg. Känner mig så himla duktig som tog mig i kragen och gjorde det. Tack till Ellen som gav mig knuffen framåt via vårt 1 timmes långa telefonsamtal!

Allt är så bra nu, går runt i t-shirt och är trött, sitter på pianot mellan flaskor glas och fimpar, blundar tills jag skymtar lyckan.

Klassisk sång från högtalarna dränks i gråt och gnäll från Hugo nu. Men vad gör det.
Är mentalt nollställd. Allt är bra nu. 
Längtar till den dag min rygg är 100% bra. Då kanske jag kan dansa tillsammans med mina vänner bakom Dirty Loops som dom gjorde igår på Melodivfestivalen. Vilken grej va? Det kunde varit jag.


Kommentera här: