#Flensfriends

Attans bananer det blev inget inlägg igår ändå. Det kommer nu istället
 
Jag tänkte börja med Tysklandsturnen. Ingen kronologisk ordning här inte.
Jag åkte som sagt ner till Tysklans tillsammans med Södra Latins kör och symfoniorkester, en bussresa på 13 härliga timmar. Tidigare i höst hade vi en tysk kör hos oss i Stockholm och nu var det vår tur att komma ner till dom. Tillsammans gjorde vi Mozarts Requiem ett ca 1 timmes lång komposition med fantastisk musik.
 
Turnén började och slutade i Flensburg så jag tänkte att detta blogginlägg får handla om äventyren vi gjorde i den supergulliga lilla staden.
 
Vi bodde på ett vandrarhem 30 minuters gångväg från huvudgatan. 130 svenskar på ett vandrarhem med offentlig toa och dusch. Nej förresten, hälften bodde hos tyska familjer.
Jag bodde i ett sexbäddsrum tillsammans med Anna, Iris, Linn, Louise och Filippa. Ett riktigt kalasrum! 
Dagarna bestod mest av rep men när vi fick paus gick vi längs huvudgatan, drack kaffe, besökte euroshop, köpte kompisstrumpor, åt crépes, upptäckte världens godaste chips och levde för stunden.
 
Andra kvällen var vi på en strandbar precis vid kajen. Alla båtar låg ankrade där och solnedgången var fantastisk. Hela området var täckt med vit sand och stolarna var breda nog att rymma två. Parasollen hade uv-värme (eller vad det heter) så det kändes som att vi var i något tropiskt land.
Påvägen hem till vandrarhemet lyckades jag och mina kompanjorer bestående av bl. a Linn Erik William Micke och några till, gå av vid fel avfart och fortsätta gå åt fel håll i en kvart, så det var bara att vända och gå tillbaka 15 minuter för sedan påbörja den 30 minuter långa, rätta, promenaden. Men natten var ung och varm så det var härligt ändå.
 
Här får ni bilder från Flensburg. Tyvärr bara inagrambilder för har inte fört över några till datorn.
Har en så länge bara skrivit generellt och lite om en kväll. Märker att många inlägg kommer krävas om jag ska göra resan rättvisa!
 

Kommentera här: