Berlin

Efter en natt i Hamburg åkte vi vidare till Berlin. Det var bara att slänga in all packning och alla instrument (vilket jag glömt att säga är otroligt krävande och stressigt samt riskabelt eftersom de är väldigt ömtåliga). Instrumenten packades främst i ett släp på ena bussen och de som var tillräckligt små fick vara på hatthyllan. Ointressant fakta. Men små detaljer kan ibland göra det hela mer kul.

I Berlin bodde vi i ett väldigt fint område. Det tog kanske 20 min med bil att komma till stadens hjärta. 
Där packade vi ur instrumenten direkt vid kyrkan och åkte sedan till Hostelet/ungdomshemmet (det låter lite knäppt) där vi skulle bo i. Där krånglade rummen så klart igen...
Jag bodde med Louise och Linn, heaven! Och senare bestämde vi att Klara sov hos oss för hon blev tilldelat ett sådant konstigt rum. 
Vissa fick värsta collagedream rummen med loft och högt i tak medan andra, bl. a mitt rum, fick nöja sig med en kanske 8 kvm stor yta. Vi hade panorama fönster i alla fall!

Pga näringsbrist och enbart-vitt-bröd-samt-överkokt-pasta-diet mådde jag inte alls bra under repet. Återhämtade mig till konserten och det gick superfint!

På kvällen åkta några in till Berlin för att kolla kyrkoruinen samt göra stan osäker. Jag stannade på hostelet med le Squad och levde lajf. Det var en så himla rolig och mysigt kväll!

Dagen efter åkte vi alla in till Berlin för vår enda lediga dag. Eller halva dag. Okej, några timmars ledighet.
Jag, Gabriel, Linn, Emma, Louise, och Jakob satte oss på ett superhärlig lunchställe med utsikt över Berliner Dom, alltså deras magnifika domkyrka. Käkade gott i solen och promenerade runt i staden. Hamnade vid tv-tornet och en trevlig huvudgata, tog en kaffe nånstans och tog sedan bussen tillbaka till bussen. Härligt häng med härliga personer! 

Sen bar det av tillbaka till Flensburg. En 6 timmar lång bussfärd.
Två sista nätterna där, konsert, hejdå party och annat smått och gott.

Berran-bilder












Kommentera här: