Komma igång

Det är så otroligt svårt för mig att komma igång med pluggandet. Jag vet, att när jag sitter vid bordet med matteboken uppe och pennan i handen är det inga problem. Det är stadiet till att komma till bordet som är problemet och jag skjuter ständigt upp det. Något som jag skulle gissa nästan alla kan hålla med mig om.
 
Jag har varit hemma från skolan i två dagar nu och inte rört matteboekn. Det är väl det som bidrar till mitt lite smått dåliga samvete haha. Jag brukar vara bra på prioriteringar och självdiciplin... men den förmågan har växt ifrån mig. Det slutar istället med serier och kontinuerlig påfyllnad av chipsskålen. Men jag antar att de flesta känner igen sig där med.
 
En ska unna sig lite frihet från skolan. Jag är bara ständigt rädd när verkligheten jagar ikapp.
 
Ha en fortsatt trevlig tisdag!
 

Kommentera här: