Drottning Kristina - en dansföreställning

Fredag och lördag var två fantastiska dagar. Ni kanske minns att jag gjorde en föreställning i höstas på slottet om Drottning Kristina. Den blev en sådan stor succé att den sattes upp igen på slottet och skulle egentligen filmats av SVT för att sändas som "veckans förestälnning" på SVT 2 men det projektet blev uppflyttat till i vår.
 
Det är helt fantastiskt att få möjligheten att uppleva sådana här saker. Jag är så otroligt lycklig att jag valt en estetisk livsstil, för ja, det är en livsstil. Jag hade aldrig fått stå på scen så mycket, utvecklas som person, lära känna härliga människor, fått så mycket erfarenhet (och ett jävligt coolt CV) och ha så mycket fantastiska minnen att kolla tillbaka på.
 
Drottning Kristina var något helt nytt för mig. Jag har aldrig gjort en hel dansföreställning förut, bara shower där alla nummer är separata. Att få bygga upp en hel historia tillsammans med Sveriges främsta koreografer, dansare och regissören Hans Marklund var helt makalöst! Föreställningen kanske ska sättas upp på Confedencen, Gripsholms slott och kanske till och med en vända till Frankrike. Dansensemblen kommer dock att förminskas, men bara att kunna säga "jag har varit med i den här uppsättningen" gör mig otroligt stolt.
 
Fy vad tråkigt det hade varit att gå en teoretisk linje och inte ha några hobbys. Inte fått se så mycket av världen och vad den har att ge. Just saying.
 
Album med bilder från föreställningen
 

Kommentera här: