Ettornas första sångafton

Igår hade sångettorna sin första afton! Så mycket nervositet... Jag kommer verkligen ihåg hur det var för mig, när det var jag som gick omkring tillsammans med mina klasskompisar och ville bara springa ut därfrån. Nervositeten låg som en kompakt dimma. Det blev lite som en deja vù.
Innan aftonen blev det läsårets första Thai-oasen. Pad Thai är lite av en tradition nu innan varje afton. 50kr för mycket, upprepar mycket, mat. Riktigt gott också! Nu känns det som att terminen på riktigt är igång haha!

Ettorna var verkligen fantastisk duktiga! Jag hade inte alls höga förväntningar, vilket kanske var lite taskigt och okänsligt, så jag blev otroligt överraskad över alla vackra, unika och behagliga röster som vi fick ta del av igår. Vi satt där längst fram och hejade och applåderade, ryste och till och med grät (ping Olivia). 
Nu har vi äntligen fått höra de vi ska sjunga tillsammans med i två år frammåt. Spendera varje fredageftermiddag med på kören. Det känns bra! 
Har inga bilder från aftonen för iget av det skulle göra sig rättvisa på bild. Men Pad Thai-häng fotar jag gärna 


Kommentera här: