Outline

Efter denna hektiska skolvecka, som i princip bara innehållit kör, har jag nu blivit tvungen att inse att jag faktiskt har skola. Blockveckan har totalt rubbat min planering och disciplin (den lilla jag hade så att säga) och nu känns det lite overkligt att återgå till normal skolvecka. Kommer sakna Mozart. 
Efter dagens alla aktiviteter kom jag hem och kollade på "The Color Purple" och grät floder. Den filmen var otroligt bra! Väldigt sann och lätt att sympatisera med. Anledningen till varför jag kollade på just den filmen var för att vi ska skriva en argumenterande uppsats i engelskan där vi ska jämföra denna film med boken vi läst (The Bluest Eye). Det kommer bli väldigt intressant tror jag! Egentligen ska vi kolla på filmen under lektionstid men jag kände att det kan vara skönt att ha sett filmen två gånger. Nu när jag ser den igen kan jag istället anteckna om de ämnen jag valt att argumentera kring.

Imorgon ska jagträffa Elli! Kommer bli supermys. Ska plugga lite spanska också för det är språkprovsvecka nu. Tagga.

Igår var det födelsedagsfest hos Olivia. Det var riktigt najs! Här får ni en liten bild. Invigde min nya mobil med den.


Kommentera här: