Svalkar vinden

Sommarlovet närmar sig mitt mentala slut... Imorgon tar jobbet över. Tidiga mornar blandat med sena kvällen och (förhoppningsvis) trevliga kunder och mycket kaffedrickande. Jag ber vädergudarna en bön att snälla ge Stockholm dåligt väder. På så sätt för jag inte dåligt samvete över att jag ständigt infinner mig under tak. Å andra sidan kommer gallerian fyllas med människor och en icke-välkommen gäst "stressen" kanske kommer och hälsar på.

Men idag! Idag ska jag ha kul! Snart ska jag in och träffa Anna. Strosa runt på välbekanta gator, som jag näst intill kallar hem nu, och plocka på oss fynd från miljövänliga affärer. Även kallat second hand. 
Sen blir det middag hemma hos Anna. Klara joinar och så blir det Allsåg kväll. Jag är lyckligt lottad att ha så fina vänner.


Kommentera här: