Tisdag #3

Dansens nackdelar
Det finns saker med dansen som är mindre bra, men alla de bra sakerna väger över så mycket så nackdelarna blir som ett sandkorn på en sandstrand.
Det tar upp tid. Det tar upp otroligt mycket tid. Tid som jag hemskt gärna vill spendera med min familj eller mina vänner, tid som skulle behövas till studier. Det är den största nackdelen. Ibland kan jag känna att jag vill strunta i dansklassen den sena fredagkvällen eller tidiga söndagsmorgonen. Men jag ångrar aldrig att jag gått på en klass, det är alltid lika skönt. Jag har även aldrig struntat i dansen för att plugga, vilket många som dansar så ofta gör. Jag vet inte varför jag prioriterar dansen framför plugget egentligen. Tror det är för att jag känner att dansen ger mig mer än att sitta med en bok framför näsan och ändå inte få in någonting. Jag pluggar bäst när jag vet att; den här tiden, det är den enda tiden jag kommer kunna plugga. Då blir jag mer fokuserad.
En annan nackdel är skador. Jag som ändå inte har dans som någon slags framtidsplan tar otroligt stora risker med att fortsätta dansa på sådan hög nivå. Jag har redan lyckats dra på en en höftskada och en ryggskada. Höftskadan är över, men ryggskadad kommer jag ha några månader till och måste göra övningar för att stärka mina inre ryggmuskler.

Men vad gör allt det? Fördelarna kommer nästa vecka and then you'll see why it doesn't matter...

Kommentera här: