Tisdag #2

Hur orkar jag?? (Shit crazy det är onsdag)
Den vanligaste frågan jag får är "Hur orkar du?". Att träna 5 klasser i veckan, som nu ökar till 9 gånger i veckan, tar självklart på orken. Men dansen har verkligen fått mig att må bra. Det blir som en egen liten terapi. När jag dansar kan jag släppa taget om verkligheten. När jag dansar lever jag i nuet! Jag tror det är därför jag orkar. Dansen ger mig energi, den tar inte. Självklart får jag ont om tid att göra mina skoluppgifter eller mindre tid att umgås med mina vänner. Den jobbiga biten är att jag inte kan träffa mina vänner, det kan vara otroligt jobbigt att dansen alltid tar den tiden jag har. När det gäller skola hjälper dansen bara mig med självdisciplin och framförhållning.

Kommentarer:

1 elin stridh:

Om du klickar på bilden kan du se priser :)

Kommentera här: